Jesteś tutaj

Zakład Komunikacji Społecznej

 

 

Kierownik:

prof. dr hab. Stanisław Michalczyk

pok. 303

e-mail: stanislaw.michalczyk@us.edu.pl

e-mail: zks@us.edu.pl

 

Pracownicy:

dr Katarzyna Brzoza

dr Marek Mazur

dr Grażyna Pawlik

mgr Monika Kornacka

 

Historia Zakładu:

Zakład Komunikacji Społecznej został utworzony decyzją JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego Janusza Janeczka w 2004 roku. Zakład zajmuje się problematyką komunikowania lokalnego, politycznego, zagadnieniami teorii komunikowania masowego, społecznym oddziaływaniem mediów, a także systemami medialnymi.

 

Tematyka badań:

1) „Obraz wyborów do parlamentu Europejskiego w polskich mediach. Analiza zawartości mediów” – dr hab. Mariusz Kolczyński, dr Marek Mazur, dr Robert Radek, dr Tomasz Kubin, dr Agnieszka Turska-Kawa

2) „Analiza kampanii wyborczej ‘2007 w Polsce  w ujęciu strategicznym” –  „Broń masowego wrażenia”  – dr. hab. Mariuszem Kolczyńskim, dr Marek Mazur

 

Aktualności:

Udział w konferencjach:

Konferencja "Współczesne media 7. Media informacyjne", Lublin 14-15.04.2015:

  • dr hab. prof. UŚ Zbigniew Oniszczuk- Niemieckie media masowe jako źródła informacji w opinii
  • dr Katarzyna Brzoza - (Fem)Internet – polskie portale internetowe skierowane do kobiet
  • dr Magdalena Ślawska - O antygatunku, czyli o pewnych prasowych zapowiedziach 

Konferencja "Media w kampaniach wyborczych", Rzeszów 27-28.04.2015:

  • prof. dr hab. Stanisław Michalczyk, Komunikowanie polityczne jako praktyka i nauka: systematyka obszarów teoretyczno-badawczych
  • dr Katarzyna Brzoza, Obraz kampanii wyborczej i wyborów samorządowych 2014 na łamach „Dziennika Zachodniego”
  • mgr Monika Kornacka-Grzonka, Typy zachowań i funkcje pełnione przez regionalne portale internetowe województwa śląskiego podczas samorządowej kampanii wyborczej 2014 r.

Zapowiedzi wydawnicze:

1. Marek Mazur: Personalizacja scentralizowana parlamentarnych kampanii wyborczych. Przypadek Polski w latach 1993-2011

2. Stanisław Michalczyk: Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów. Klasyczne i współczesne idee w teoriach średniego zasięgu

Wydane publikacje:

1. Stanisław Michalczyk, Dariusz Krawczyk (red.), Media a środowisko społeczne. Dylematy teorii i praktyki. Tom III, Katowice 2014

 

Copyright (c) 2008-2012 Uniwersytet Śląski w Katowicach, Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Wszelkie prawa zastrzeżone.